Meest gestelde vragen
Afspraak makenFAQ
Wat moet ik meenemen?
Bij het eerste bezoek graag je verzekeringsgegevens en eventuele verwijzing mee nemen. Daarnaast ook een ID-bewijs (rijbewijs, paspoort of ID-kaart).
Heb ik een verwijzing nodig?
In principe kun je zonder verwijzing bij ons terecht voor onderzoek en behandeling. In een aantal gevallen echter is wél een verwijzing van de huisarts of specialist nodig, zoals bij een chronische indicatie of na een recente gewrichtsoperatie.
Heb ik recht op vergoeding door mijn zorgverzekeraar?
Dit is afhankelijk van je zorgverzekering én het aanvullend pakket fysiotherapie. Wij raden aan om de polis goed na te lezen of na te vragen bij de zorgverzekeraar.
Hoe kan ik mijn afspraak afzeggen?
Ben je verhinderd voor een afspraak dan dien je dit minimaal 24 uur van te voren telefonisch door te geven aan de administratie van onze praktijk. De administratie is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00u tot 13.00 u en van 13.30 u tot 18.00 u. Op zaterdagochtend van 8.00u tot 12.30 u. Bij niet tijdig afzeggen van de afspraak wordt een bedrag van € 30,- bij je in rekening gebracht.
Zijn er wachttijden?
Bij een spoedeisende hulpvraag streven wij ernaar dat je binnen enkele dagen door een fysiotherapeut gezien kan worden. Als de urgentie minder hoog is ligt de gemiddelde wachttijd op één week.
Door wie word ik behandeld?
Wie de behandelend fysiotherapeut wordt, is afhankelijk van de aard van je klachten of aandoening en de beschikbaarheid van een (gespecialiseerde) fysiotherapeut. Doorgaans word je, gedurende de gehele therapie, behandeld door dezelfde fysiotherapeut.